maanantai 17. maaliskuuta 2014

Pikavisiitillä Tallinnassa

Nyt ollaan kotiuduttu takaisin tänne Varkauteen meidän minilomalta Tallinnasta. Oltiin siis päiväristeilyllä, joka kesti yhteensä noin 9 tuntia ja maissa ehdittiin olla vähän alle 4 tuntia. Meillä kävi todella huono tuuri sään suhteen, nimittäin Tallinnassa tuuli ja satoi räntää koko päivän. Jouduttiin siis viettämään suurin osa ajasta sisätiloissa ja tuon sään takia päädyttiinkin pariksi tunniksi johonkin ravintolaan istumaan. Sieltä lämpimästä oli mukava katsella ulos, kun ihmiset kävelivät sateenvarjoineen ja toppatakkeineen ulkona, haha.

Huonon sään lisäksi myös meidän alkumatka oli aikamoista sähläämistä. Ensin jouduttiin suunnistamaan Kampin parkkihalliin kahden navigaattorin avulla jotta saataisiin auto sinne parkkiin. Auton parkkeeraamisen jälkeen olikin vuorossa vielä haastavampi osuus eli yrittää löytää sellainen raitiovaunu, joka veisi meidät satamaan. Pitkän etsinnän ja haahuilun jälkeen päädyttiin kuitenkin tilaamaan taksi, koska muuten me ei oltaisi enää mitenkään keretty satamaan myöhästymättä laivasta. Siinä vaiheessa sai kyllä huokaista helpotuksesta, kun pahin oli jo ohi ja pääsi vihdoin turvallisesti laivaan juomaan muutaman siiderin.

Otettiin reissun aikana aika paljon kuvia, joten ajattelin taas jakaa näitä kuvia kahteen eri postaukseen. Eli tähän postaukseen tulee kuvia lähinnä vaan Tallinnasta ja seuraavaan kuvia eiliseltä Helsingistä, kun käytiin siellä shoppailemassa. Ostoksista tulee sitten erillinen postaus myöhemmin!

PicMonkey Collage221 (800x557)

Matkaan lähdettiin jo viiden jälkeen aamulla, joten voitte vaan kuvitella miten paljon meitä kaikkia väsytti valvoa 24 tuntia putkeen. Onneksi parin tunnin unet ja pullollinen energiajuomaa automatkan aikana auttoivat edes vähän pahimpaan väsymykseen!

IMG_0988 (800x533) IMG_0998 (800x533) IMG_0993 (800x533) IMG_0995 (800x533) IMG_0999 (800x533) IMG_1002 (800x533) IMG_1006 (800x533)

Ensimmäisenä kiiruhdettiin ottamaan kannelle muutamia kuvia, kun laivan lähdettyä siellä on lähes mahdotonta saada onnistuneita kuvia tuulesta johtuen. Näissäkin kuvissa mun hiukset lentelee ihan miten sattuu, vaikka laiva oli tuossa vaiheessa vielä Helsingin satamassa.

IMG_1036 (800x533)
IMG_1035 (800x533)

Viking XPRS:lle oli tullut kokonainen Victoria's Secretin hylly! Olin lukenut vähän ennen meidän risteilyä, että jollekin laivalle on tullut näitä hyllyjä, mutten ollut aivan varma mille laivalle. Tyydyin kuitenkin vaan ihastelemaan noita tuotteita, sillä olin jo tuossa vaiheessa tuhlannut melkein kaikki matkaan varatut rahani. :D

PicMonkey Collage121 (800x578)

Tallinnassa me ei tehty huonosta säästä johtuen oikeastaan mitään muuta kuin kierrelty satama-alueen "ostoskeskuksissa" ja juotu muutamat jossain ravintolassa. Käytiin myös Superalkossa ostoksilla, sillä mun täytyi samalla ostaa valmistujaisjuhliini useampi pullo skumppaa. Ja kyllähän sieltä lähti tietenkin myös muuta juomista mukaan, kun alkoholi on siellä kuitenkin niin paljon halvempaa kuin täällä Suomessa.

Ainut asia mikä mua ärsyttää Tallinnassa ja laivamatkoissa, on örveltävät suomalaisturistit. Jotkut oli kännissä jo puolenpäivän aikaan laivaan mennessä, poistulomatkasta puhumattakaan.

IMG_1046 (800x533) PicMonkey Collage331 (800x549)

Illalla takaisin Helsinkiin saavuttua otettiin ensimmäinen taksi ja suunnattiin omenahotellille alottelemaan. Rentouduttiin muutaman tunnin ajan hotellilla, jonka jälkeen jatkettiin iltaa vielä Milliin. Olin sopinut treffit parin ystävän kanssa, joita nähtiin myös tuon illan aikana ja toisen kanssa jäätiinkin koko loppuillaksi baariin. Oli kyllä todella mukava ilta, vähän vaihtelua meidän tavallisiin baari-iltoihin!

Kaikista vastoinkäymisistä huolimatta meidän lauantaipäivä oli kyllä todella onnistunut. Ruvettiin itseasiassa suunnittelemaan uutta risteilyä Tallinnaan huhtikuun lopulle, mutta seuraavalla kerralla lähdettäisiin parin päivän hotellimatkalle. Mä tykkään nimittäin hirveästi Tallinnan vanhasta kaupungista ja shoppailumahdollisuudetkin on yllättävän hyvät. Pitää nyt vaan ruveta säästämään vähän rahaa tuota matkaa varten, kun viikon päästä olisi tiedossa taas toinen Helsingin reissu. Ihanaa, kun on kerrankin näin paljon tekemistä!

Mites teidän viikonloput meni?

1. noo huonommista säistä huolimatta teidän reissu kuulostaa oikeen kivalta :-) tääl on ollu ny aivan ihana ilma ! tosi kiva toi Victoria's Secrets hylly ja ootan kyl kovasti ku itekki pääsisin edes päiväristeilylle taas..tosin menisin ehk mielummi kesällä :-3

1. Oli kyllä yllättävän mukava reissu tuosta huonosta säästä huolimatta! :) Täälläkin on ollut koko päivän aivan ihana auringonpaiste ja tuolla ulkona tulee jopa kuuma kävellessä! Sieltä se kevät pikkuhiljaa tulee. ♥ Ja laivalle kannattaa ehdottomasti lähteä mieluummin kesällä, niin sattuu hyvä ilmakin paljon suuremmalla todennäköisyydellä. :)

2. oot niin kaunis ja ihan yks parhaista bloggaajista ikinä!♥

1. Voi ei miten ihana kommentti, kiitos oikein paljon! ♥ Teidän ihanien lukijoiden ansioista mä oonkin jaksanut tätä bloggaamista näin pitkään ja yrittänyt panostaa mahdollisimman paljon postausten sisältöön. :)

3. Mulla on yksi tuollainen Jack Daniels-cola jääkaapissa. Se jäi ylimääräiseksi sieltä Rockin risteilyltä. En oo kyl pystynyt koskemaan koko tölkkiin sen reissun jälkeen :D Haha!
    Harmi että noin huono keli sattui teidän kohdalle, mutta ilmeisesti oli muuten tosi onnistunut reissu! :)

1. Haha, tiedän tunteen! :D Mullakin on muutamia alkoholijuomia, jotka ei vaan yksinkertaisesti mene enää alas. Nyt löysinkin tuon uuden Koskenkorva strawberry limen, jota tuun juomaan varmaan taas kyllästymiseen asti ja sitten etsin uuden lempijuoman. :D Ja joo, huonosta kelistä huolimatta oli kyllä ihan mukavaa! :)

4. Voi ei, onneks ehtisitte kuitenkin ajoissa laivaan. Harri on uhannu lähtee Belgiaan vaihtoon 3 kuukaudeks ja totta kai mä haluun käydä siel sinä aikana, mietin vaan jo nyt (ennen kuin edes tiedetään lähteekö toi vai ei) että miten ihmeessä mä löydän siel lentokentäl oikeelle portille, vieläpä sielä Belgiassa sitten kun pitäisi kommikoida englanniks niitten virkailijoiden kanssa, ei hyvää päivää. Oon muutenkin niin surkee suunistamaan :D

1. Meinasi kyllä iskeä pieni paniikki, kun oltiin vasta rautatientorilla ja kello näytti puolta yhtätoista. Ja laivan piti lähteä siis tunnin päästä! Lähdettiin äkkiä juoksemaan taksien luo ja lähdettiin sitten sillä. Onneksi se oli kuitenkin neljään osaan jaettuna samanhintainen kuin raitiovaunu. :) Eikä, vähän jännää! Mä en ymmärrä miten jotkut ihmiset uskaltaa lähteä vieraaseen maahan vaihtoon. Vaatii kyllä aika paljon rohkeutta. :D Ja mä oon kanssa ihan onneton kommunikoimaan englanniksi, hyvä että osaan edes esitellä itseni. Mutta lentokentillä on onneksi aika yksinkertaista liikkua, kun katselee vaan niitä opasteita ja etsii oman lähtöportin. Okei, hyvähän se mun on sanoa, kun en oo itse lähdössä. :D

5. Ollaa kelattu mun muijien kaa et mennää tekee semmonen tupakka sidukka viinanhaku shoppailu ruokailu reissu :D Se ois ihan kiva mennä mut odotan ennemmin toukokuuhun että on kiva sää ettei tarvii talvitakkeja raahata siel ku menee !

1. Haha, niin nuo meidänkin reissut on lähinnä sitä viinanhakua! :D Mutta seuraavalla kerralla lähdetään luultavasti ihan hotellimatkalle, niin pääsee näkemään Tallinnaakin vähän satamaa pidemmälle. :) Ja kannattaa kyllä ehdottomasti lähteä keväällä tai kesällä, niin sattuu varmasti paremmat ilmat ja on lämmintä!

6. Tosi kiva blogi sulla!
    Voi, kun pääsiskin shoppailee Tallinnaan ja laivalle noita Victoria's secretin tuotteita! :)
    Sait uuden lukijan!

1. Kiitos oikein paljon ja tervetuloa seurailemaan! :) Mäkin haluaisin jo uudestaan Tallinnaan, niin voisi sitten samalla ostaa myös noita VS:n tuotteita. :)