lauantai 29. maaliskuuta 2014

10 faktaa minusta

Tein joskus viime syksynä tällaisen samanlaisen postauksen ja koska siitä tykättiin niin paljon, ajattelin koota taas muutamia faktoja itsestäni tähän postaukseen. Oli yllättävän vaikea keksiä näin paljon asioita itsestään, varsinkin, kun tällaisen postauksen on jo tehnyt. Aina kun muistin jonkin uuden asian, laitoin sen kännykkään muistiin ja kirjoitin myöhemmin tänne ylös. Tänään huomasinkin, että näitä on kertynyt jo huimat 10 kappaletta, joten päätin vihdoin julkaista tämän. Tykkään itse hirveästi lukea tällaisia postauksia, sillä näiden kautta saa tietää paljon enemmän uusia asioita bloggaajasta!

Mulla on ihan järkyttävä lentopelko. Vaikka mä rakastankin matkustelua, niin silti mä vihaan sitä, että matkustaminen tapahtuu nimenomaan lentämällä. Yleensä joudun juomaan lentomatkan aikana pari lasillista valkkaria rauhoittuakseni ja nousun yhteydessä puristan Teemua kädestä niin kovaa, että siihen kuulemma sattuu. Oon siis unelmamatkaseuraa!
 
 Vaikka vihaankin lentämistä, niin silti mä tykkään hirveästi lentokentistä. Se fiilis on ihan mahtava, kun odottelee lähtöportin edessä koneeseen pääsyä eikä malttaisi millään odottaa, että pääsee perille. Ja on myös jännää kävellä lentokentällä ja ajatella, että jokaisella vastaantulijalla on oma määränpäänsä. Kaikki kohtaavat lentokentällä, mutta lähtevät pian eri suuntiin.

Mä rakastan kissoja ylikaiken! Voisin ottaa Nasun lisäksi vielä monenmonta kissaa tänne kämppään söpöilemään. Mulla on myös tapana lässyttää Nasulle ja kutsua itseäni sen äidiksi. Aina kotoa lähtiessä täytyy sanoa sille heipat ja antaa lähtöpusu. Se on mulle vähän kuin oma lapsi, haha.

 En osaa yhtään englantia. Mulle tuli viime viikolla ensimmäistä kertaa ulkomaalainen asiakas, joka osasi puhua vain englantia ja olin tietenkin ihan hukassa sen kanssa. Tajusin vasta jälkeenpäin, että olin vahingossa myynyt sille keittiön puhdistussuihketta tiskiaineen sijaan!

Tykkään suunnitella kaikkia tulevia juttuja. On niin parasta fiilistellä esimerkiksi tulevaa kesää ja suunnitella mitä kaikkea silloin voisikaan tehdä. Myös kaikkia tulevia ulkomaanmatkoja, meidän häitä, Helsinkiin muuttoa ja jopa postausten sisältöjä on mukava suunnitella. Esimerkiksi ennen jotain reissua (tai jotain muuta asupostausta erikoisempaa) suunnittelen tarkkaan millaisia postauksia teen siitä ja mietin kuvatkin valmiiksi. Tuo helpottaa itseasiassa aika paljon meidän reissuja, kun tiedän jo sinne lähtiessä mitä mun täytyy kuvata ja missä järjestyksessä. Oon monesti saanut kuulla Teemulta, että miten mä jaksan vaivata päätäni näin paljon tällä bloggaamisella. :D

Mulla on tällä hetkellä hirveä ikäkriisi ja odotan suorastaan kauhuissani 21-vuotissynttäreitäni. Tuntuu, että nuoruus on pian jo ohi enkä ole vielä ehtinyt toteuttamaan suurimpia unelmiani. Monet tutut on saamassa tai saaneet jo lapsia, mikä tietenkin pahentaa tätä ikäkriisiä entisestään. En haluaisi lapsia vielä moniin vuosiin (jos ollenkaan), mutta sitten se on jo melkein myöhäistä. Toisaalta tiedän, ettei mulla ole vielä kiire mihinkään, mutta silti tää ikääntyminen ahdistaa vuosi vuodelta vaan enemmän.

♥  Käytän päivittäin hajuvettä enkä voisi kuvitellakaan lähteväni minnekään ilman sitä. Mulle tulee heti sellainen olo, että nyt puuttuu jotain. Yleensä mulla on hajuvesipullo laukussa ihan sen varalta, jos unohtaisin joskus laittaa sitä aamulla.
 
 Mulla on aina ollut sellainen tapa, etten halua esimerkiksi kaupassa asioidessa ottaa hyllystä sitä ensimmäistä tuotetta. Aina pitää ottaa seuraava tai mielellään vaikka ihan taaimmainen. En tiedä mistä tuollainen johtuu, kai mä ajattelen, että se ensimmäinen tuote on jotenkin huonompi kuin muut. :D

 Mulle tulee monista biiseistä joku tietty ihminen mieleen. Meillä on Teemun kanssa varmaan miljoona "meidän biisiä", kun niin monesta tulee mieleen nimenomaan Teemu. Mulla tulee lähes jokaisesta biisistä myös muistoja mieleen. Pystyn jopa tuntemaan senhetkisen fiiliksen, kun oon kuunnellut jotain biisiä ensimmäisiä kertoja. Pahimpina angstipäivinä sulkeudun yksin makuuhuoneeseen, kääriydyn peiton alle ja kuuntelen muistojaherättäviä biisejä, jotta mun olo pahenisi entisestään.

 Oon koukussa Facebookin peleihin. Voisin olla jatkuvasti pelaamassa niitä ja lähettelen aina elämien loputtua kaikille pyyntöjä uusista elämistä. Mun Facebook-kavereilla menee jo varmaan hermot niihin ainaisiin pyyntöjen lähettämisiin!

Löytyikö keneltäkään samoja asioita?


16 kommenttia:

  1. Oho, ainakin kuuteen kohtaan pystyin samaistumaan, kuten esimerkiks lentopelkoon (ja silti lentokentät on <3) ja ikäkriisiin. Hauska huomata samankaltaisuuksia :) Ja mä tykkään näistä tälläisistä postauksista muutenkin, nää on aina mielenkiintosia.

    Erika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten musta tuntuu, että me ollaan aika samanlaisia ihmisiä? :D Muistelisin, että jossain aiemmassakin postauksessa löytyi paljon samoja asioita. :) Ihana kuulla, että tykkäsit tästä! Mäkin tykkään tällaisista postauksista ihan hirveästi. Saa kuulla ihan uusia asioita bloggaajasta, jotka ei välttämättä tule esille tavallisia postauksia seuraamalla. :)

      Poista
  2. Tää oli tosi kiva postaus :) Mullakin on just tuo, että tykkään lentokentistä, koska sitä lentoa on vaan niin kiva odottaa :D Samoin myös tuo, että jostakin biisistä tulee jokin ihminen mieleen :D
    Sulla on tosi kiva blogi ja oot muutenkin tosi kaunis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että tykkäsit! :) Sama täällä! Mä niin odotan jo innolla seuraavaa ulkomaanmatkaa, että pääsee lentokentälle istuskelemaan ja odottelemaan lentoa. :D

      Ja voi miten ihana kuulla, kiitos paljon! ♥ Tuollaista palautetta on aina niin mukava saada. :)

      Poista
  3. Myös mun mielestä lentokentillä on kivaa :) Ei se odottelu haittaa yhtään, just kiva katella ympärilleen ja kierrellä.
    Ja itse oon enemmän koiraihmisiä, mutta on mulla joskus ihan kakarana ollu kissa. Harmi etten enää pysty kissaa ottamaan, kun tuo mies on niin pahasti allerginen :/ Mutta kyl ne koirat on enemmän mun juttu :) Ja eläimetkin on tosiaan ihan perheenjäseniä, justiinsa kuin omia lapsia, kuten sanoit!! :)
    Ja ei, en myöskään osaa englantia kovin hyvin :D Aina kotona mieheltä kyselen (kun sillä on aina englanti ollu 10), että sanoinko nyt tässä ja tässä tilanteessa oikein tän asian, kun joku asiakas englanniksi kyseli töissä tälläsiä :D Haha. Ja vähän hauska toi sun moka :D Mutta hei, sellasta sattuu!

    Ja argh, mua niin ärsyttää toi kun kaupassa ei voi ottaa ekaa tuotetta :D Ei siinä siis sinällään oo mitään pahaa, en mä sillä! Mutta kun aikanaan olin jonkun aikaa ruokakaupassa töissä ja siellä tosiaan piti niitä tuotteita laittaa hyllyyn päiväyksen mukaan (ja niitä sitten joskus tarkisteltiin oliko porukka tehnyt niin) ja joukosta löytyi aina pari laiskaa, jotka vaan iski tavaran hyllyyn, eivätkä katsoneet päiväyksiä. Joten kun asiakas kaiveli takaa "parempaa", saattoi oikeasti saada huonompaa. Mutta siis kyllä mäkin maitoa kaivelen aina vähän taaempaa, mutta muuten otan kyllä ekan tuotteen. Oho, tulipas pitkä kommentti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulipas sulta tällä kertaa pitkä kommentti! Ei haittaa yhtään, tuollaiset pidemmät kommentit on kivoja. :) Tulee sellainen fiilis, että edes joku on jaksanut lukea postauksen loppuun ja se on jopa saanut ajattelemaan asioita. :D Kiitos siis pitkästä kommentista! :)

      Mun mielestä on jännää, miten ihmiset yleensä jakautuu selkeästi joko kissa- tai koiraihmisiin. Mä taas oon aina ollut kissaihminen ja haluaisinkin Nasulle toisen kissan kaveriksi. :) Ja niinpä, eläimet on oikeasti kuin perheenjäseniä. Jännä miten nopeasti ja helposti eläimeenkin voi kiintyä. :D Haha eikä, meillä on ihan sama! Teemu on aina ollut hyvä englannissa ja siksi kyselenkin aina siltä, että miten joku lause tai sana sanotaan. :D Pitäisi kyllä ruveta opiskelemaan englantia paremmin, kun siitä on kuitenkin niin paljon hyötyä esimerkiksi työelämässä. Ja tietenkin matkailussa!

      Joo, tiedän tuon tunteen. Itsekin oon nyt kaupassa töissä ja se on ärsyttävää, kun saa aina siirrellä niitä tuotteita asiakkaiden jäljiltä. Ja sekin ärsyttää jos asiakas ottaa aina sen ensimmäisen tuotteen, kun sitten joutuu vetämään taaimmaisia tuotteita eteenpäin, jotta hyllyt näyttää siistimmiltä ja asiakkaan on helpompi ottaa juuri se ensimmäinen tuote. On ihanaa olla kaupassa töissä! :D Mä en niinkään elintarvikkeiden kohdalla noudata tuota "taaempi on parempi", vaan lähinnä kosmetiikkaa ostaessa. Monesti oon nähnyt, kun jotkut suihkuttelee ensimmäisiä hiuslakkoja tai deodorantteja, joten ärsyttäisi maksaa normaali hinta vajaasta purkista. :/

      Poista
  4. mullon samoja noi et en osaa englantia juuri yhtään :-D ja sit toisena toi et käytän yleensä aina hajuvettä..sekä tietty et rakastan kissoja <3 mut näitä on kyl kiva lukee aina ;-3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, yllättävän moni ei näköjään osaa kovin hyvin englantia! Jes, en oo siis ainut. :D Kissat on kyllä niin ihania! ♥ Ja kiva kuulla, että tykkäsit! Mäkin tykkään lukea tällaisia postauksia. :)

      Poista
  5. Tässä oli melkein kaikki sellasia mitkä sopii minuunkin :D Kissat on ihania ja ne todellakin on kuin omia lapsia <3 niille on mukava höpötellä aina kaikkee :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin osaan yleensä samaistua aika hyvin sun postauksiin! :D Vaikka yleensä sellaisten ihmisten blogeja seurataankin, jotka on samanlaisia kuin itse ja niihin osaa samaistua. :) Ja niinpä, kissat on ihania! ♥ Mäkin aina höpöttelen itsekseni Nasulle, vaikka se ei (toivottavasti) mitään ymmärräkään. :D

      Poista
  6. Kiva postaus, must tuntuu ihan kauhealle kun täytän jo 21 tänä vuonna. Ihan fossiili vaikka oikeastaan mitään ei ole saavutettu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit! :) Ja oon ihan samaa mieltä. Hirveä stressi kaikesta ja kohta tulee oikeasti jo kiire, jos meinaa saavuttaa jotain elämässään. Tässä iässä pitäisi myös tehdä suuria valintoja ja sekin ahdistaa. :/

      Poista