keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Ihonhoitorutiinit

IMG_0419 (800x533)

Mulla on ollut jo 13-vuotiaasta lähtien todella huono ja kuiva iho, jota olen tähän mennessä hoitanut niinkin hyvällä keinolla kuin nukkumalla meikit naamassa. Lisäksi olen pessyt kasvoni aina suihkusaippualla, mikä on kuivattanut mun kuivaa ihoa entisestään. Oon käynyt pari kertaa kosmetologilla ja mulle määrättiin mun ihotyypille sopivat rasvat ja voiteet, eikä ne muutaman kuukauden säännöllisen käytönkään jälkeen toimineet. Kaiken hyvän lisäksi nuo mun iholle tarkoitetut rasvat maksoivat yhteensä melkein satasen. En siis ole sen jälkeen edes harkinnut kalliita kosmetologilla tai ihotautilääkärillä käyntejä, vaan olen luovuttanut ja palannut taas entisiin ihonhoitotapoihini.
 
Joulukuussa Saksassa äiti kuitenkin ehdotti mulle Apteekista saatavaa aknen hoitoon tarkoitettua Aknemyciniä ja olin tietenkin alussa erittäin epäluuloinen, sillä mitkään aiemmat hoitokeinot ei olleet ennen auttaneet mun ihoon. Päätin kuitenkin ennakkoluuloista huolimatta kokeilla sitä ja käytiin samalla shoppailemassa nuo kaikki kuvissa näkyvät ihonhoitotuotteet.
 
Nyt parin kuukauden päivittäisen ihonhoidon jälkeen mun täytyy sanoa, että kannatti kyllä ruveta hoitamaan tätä ihoa, nimittäin se ei ole varmaan koskaan ollut näin hyvässä kunnossa. Kuivat ihonalaiset finnit on kadonneet kokonaan ja ihon punoitus on vähentynyt. Suosittelen kaikille huonosta ihosta kärsiville kunnon rasvoja apteekista, sillä mun ihoon ei ainakaan ole koskaan tehonnut mitkään markettituotteet (eikä kyllä ne kosmetologin määräämät kalliit tuotteetkaan). Olen tässä jonkin aikaa jo elätellyt toivoa, että jospa kesällä uskaltaisin vihdoin luopua mun suuresta meikkivoidekerroksesta ja antaisin ihon kerrankin ruskettua kunnolla myös kasvoista!
 
IMG_0428 (800x533)

Suihkusaippuan sijaan mä pesen kasvoni nykyään meikinpoistoaineella. Tuo on ollut todella hyvää meikinpoistoainetta myös ripsivärin poistoon, kun yleensä silmät on jääneet ihan mustiksi meikkien pesemisen jälkeenkin. Tämä taitaakin olla ainut näistä mun ihonhoitotuotteistani, jota myydään myös Suomessa.

IMG_0421 (800x533)

Rasvaan myös joka ilta kasvoni ja annan vaikuttaa aamuun asti, jolloin pesen entiset rasvat pois ja laitan uudet tilalle. Meikkivoidekin näyttää luonnollisemmalle, kun alla on hiukan kasvorasvaa. Myös aurinkopuuteri tarttuu paremmin vähän rasvaisempaan ihoon, kun taas ennen se karisi päivän mittaan pois ja sitä sai olla lisäilemässä jatkuvasti.

IMG_0430 (800x533)

Tämä taas on silmänympärysvoide, jota laitan joka ilta silmien ympärille. Kuivuttuaan mun silmänympärykset on ihanan pehmeät ja ehkä sen takia kuvittelen sen myös ehkäisevän ryppyjä. Kyllä, pelkään jo nyt ryppyjen tulemista. :D

IMG_0425 (800x533)

Ja viimeisenä vielä käsirasva, jolla rasvaan käteni yleensä kahdesti päivässä eli aamuin ja illoin. Mulla oli ennen aika kuivat kädet, mutta nyt ne on alkaneet pikkuhiljaa pehmenemään tuon rasvan ansiosta. Mikään ei nimittäin ole ällöttävämpää kuin kylmät ja kuivat kädet. Sen takia oon yrittänyt saada Teemuakin innostumaan käsien rasvaamisesta, kun ei ole kiva pitää sen kuivista käsistä kiinni. :D
 
Mitä piditte tästä postauksesta? Ja miten te muut hoidatte ihoanne?

16 kommenttia:

  1. kiva postaus! :) Mulla on kans melko huono iho. Just hankala kun on samaan aikaan todella pintakuiva, mutta myös rasvoittuu aika nopeasti. Ja kaiken lisäksi punoittaakin tosi helposti ja niitä finnejäkin tuppaa tulemaan vähän väliä vaikka kuinka putsailee ihoa -.- Mulla e-pillerit auttoi ihon kuntoon huomattavasti, mutta nyt kun oon nekin lopettanut nii nyt on taas iho huonommassa jamassa.. :D Mutta onneks tää iho nyt ei ihan katastrofi oo ja meikillä saa peitettyä pahimmat alueet :D

    Oon kans huomannu et apteekin ihonhoitotuotteet on paljo parempia kuin mitkään muut. Itse tulee käytettyä sitä Natuviveä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit! :) Mietin pitkään, että onko tää liian tylsä julkaistavaksi, mutta onneksi julkaisin. :D Mä oon aina luullut, että sulla on hyvä iho! Mutta toisaalta kyllähän munkin iho näyttää ihan hyvälle kuvissa ja suuren meikkivoidekerroksen kanssa. :D Mullakin iho on pintakuiva, mutta samalla varsinkin nenän alueelta rasvoittuu helposti. Ja joskus talvella mun iho oli poskista ja otsasta niin kuiva, että sitä ihoa ihan karisi pois. Onneksi nyt on kuitenkin jo paljon paremmassa kunnossa noiden rasvojen ansiosta. :)

      Ja se on kyllä totta, että meikillä saa aika hyvin peitettyä pahimmat alueet! Ärsyttää vaan kesällä käyttää aina vaaleita meikkivoiteita ja puutereita samalla kun muualta on jo ihan ruskettunut. :D Ja hei mä en edes tiennyt, että tuota Natuviveä saa apteekista. Pitääkin käydä sitä ostamassa kunhan nuo entiset loppuu. :)

      Poista
  2. Tosi kiva postaus ! Mulla ei oo koskaan ollut naamasta iho kovin kuiva, käsistä kyllä mutta siihen löysin tosi tehokkaan rasvan, se on joku sitruunainen tehohoito - rasva :--)
    Voisin kyllä itsekkin tehdä blogiini tällaisen postauksen, kun alkaa nuo ideat olla vähän lopussa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että pidit! :) Oo onnellinen, ettei sun iho ole kuiva kasvoista! Se on jotain niin ärsyttävää, kun iho karisee talvisin ja puuteria saa olla lisäilemässä tunnin välein. :D Mä oon muuten joskus tainnut käyttää tuollaista sitruunaista käsirasvaa! Onkohan sama tuote kyseessä? Se oli ainakin tosi hyvää, mutten muista mistä sen ostin. :D

      Ja mullakin on ihan tuttua tuo, että joskus ideat vaan yksinkertaisesti loppuu postausten suhteen. Silloin kannattaa pitää ihan vaan taukoa (ettei rupea väkisin vääntämään postausta) tai kysellä lukijoilta postaustoiveita. :) Mullakin on nyt muutamia postauksia kuvien ottoa vaille valmiina, kun kyselin viime kuussa lukijoilta toiveita. :D

      Poista
  3. Toivottavasti saat ihos kuntoon, niin saat vähennettyä sitä meikkikerrosta :) Ja meikin vähentäminen myös varmasti sitten auttaa sun ihoa, kun iho saa hengittää. Tosi kurjaa tuollainen, mutta onneksi löysit viimein hyvät tuotteet! :) Se oikein tuotteiden etsiminen onkin aina yksi suuri operaatio. Mulla käy joskus suihkun jälkeen naama ja selkä punoittamaan, mutta ihan perus Nivea on siihen auttanut.

    Pretty.fi-sivuston kautta olen ostanut Roc-nimisiä tuotteita. Ainakin puhdistusgeeli ja meikinpoistovoide ovat tosi hellävaraisia. Niistä olen kovasti tykännyt :) Kannattaa tutustua niihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin mietin juuri tuota, että kun meikkikerrosta vähentää, niin myös iho kiittää siitä. Huonoa ihoa ei vaan pahemmin kehtaisi esitellä liikkumalla tuolla ulkona ilman meikkiä. Onneksi tämä mun iho alkaa tosiaan jo näyttää ihan hyvältä, joten jospa kesällä pääsisin edes kesän ajaksi eroon meikkivoiteesta! :) Munkin on ollut hirveän vaikea löytää juuri mun iholle sopivia tuotteita, mutta onneksi nyt nuo taitaa vihdoin olla oikeat. Hyvää kannattaa odottaa. :D

      Pitääkin käydä katsomassa tuolta Pretty.fistä, kiitos vinkistä! Ensin ajattelin kuitenkin käyttää nuo entiset loppuun ja sitten kokeilen vasta jotain uutta. :)

      Poista
  4. aa, no sit pitää kyl varata etukätee istumapaikat, koska en taho kenenkään vieraan viereen :DD

    mitä mä oon aikasemmin käyny ulkomailla niin on aina pakannu matkalaukun täytee koska tartten ton,ton ja viel tonki, ja sit käytän kumminki tyylii viikon samoja vaatteita eikä sit laukkuu mahukkaa mitää tuliaisia &shoppailuja D: eli ihan mieluusti maksan parikymppiä enemmän että saadaan paljon tavaraa mukaa :D

    olispa jo se toukokuu, tahtosin niin nähä jo poikaystävän ilmeen ku se tajuaa mitä on lahjaks saanu :D ku se ei siis oo koskaan ollu lentokoneessa eikä viroa pidemmällä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kannattaa varata etukäteen jos menette sellaisella lentoyhtiöllä, missä saa maksusta varata istumapaikat! :) Mutta yleensä mitään maksuja ei siis ole millään muilla kuin halpalentoyhtiöillä. Mekin aina lennetään Saksaan sillä Lufthansalla, niin joudutaan tekemään lentokentällä jollain koneella itsellemme ne boarding passit ja se arpoo meille istumapaikat. Yleensä ollaan aina päästy vierekkäin istumaan, mutta viime kerralla lentokone oli niin täynnä matkustajia ettei meille tietenkään riittänyt enää vierekkäisiä paikkoja. :(

      Ja hei mulla on ihan sama juttu, onneksi en ole ainoa! Aina pitää pakata kaikenmaailman turhuudet mukaan (viimeksi pakkasin Saksaan jopa siimarullan mukaan, haha) ja sen takia tuliaiset ja shoppailut ei sitten meinaa enää mahtua matkalaukkuun. :D Nykyään on tullut kyllä enemmän mietittyä, että mitä siellä perillä oikeasti tarvitsee. :)

      Voin vaan kuvitella sun poikaystävän ilmeen, kun annat lentolipun käteen! Ihan mahtava synttärilahja kyllä! :) Ja varmasti tosi kiva päästä ensimmäistä kertaa lentokoneeseen ja näkemään vähän muitakin maita. Tuu sitten kertomaan toukokuussa, mitä poikaystäväs tykkäs lahjasta! :D

      Poista
    2. millä perusteella se kone arpoo ne paikat :o?

      tuntuu et se on jotenki meiä naisten ongelma :D ku jos meki lähetää vaikka viikonlopuks johki nii pakkaan ison laukun tavaraa ja poikaystävä ottaa ehkä hammasharjan mukaa :D

      nii :> juu !:)

      Poista
    3. Siis yleensä se menee niin, että jos lennot varataan tavallaan samasta tilauksesta, niin pääsee automaattisesti vierekkäin istumaan. Mutta meillä kävi vaan huono tuuri, kun lentokone oli yksinkertaisesti niin täynnä ettei keretty saada vierekkäisiä paikkoja. :( Eli kannattaa mennä jo hyvissä ajoin lentokentälle, että ehditte saamaan vierekkäiset paikat! :)

      Haha, sama meillä! Teemu ottaa aina ihan vaan muutamia juttuja mukaan, kun taas mulla on koko omaisuus mukana. :D

      Poista
  5. Tää oli tosi kiva postaus hei :) mun ei tartte enää nykyään hoitaa ihoani mitenkään kovin tunnollisesti. Mulle tulee finnejä ainoastaan juuri ennen tärkeää tilaisuutta ja kipeänä. Usein siis pesenkin nassuni joko Palmoliven käsisaippualla tai ihan suihkusaippualla. Nyt oon tosin käyttäny Neutrogenan pudistusgeeliä (sellast pinkkii joka tuoksuu verigreipille), en tosin oo huomannu mitään eroa ihon kunnossa. Kasvot kuorin joka viikko, kannattaa kokeilla: toisin kuin luullaan: kuivaihoisenkin kannattaa kuoria iho :)

    Hei jos sulla on finnejä, niin kokeile seuraavaa: http://blackkohl.blogspot.fi/2011/06/taistelu-paremman-ihon-puolesta.html

    Toi purnukka on nykyään erikuvioinen mutta Freemanilta kuitenkin. Maksaa jotakuinkin 6 euroa Sokoksella ja isois kaupois :D mulla toimi ku unelma !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla, että tykkäsit! :) Sä oot selvinnyt kyllä vähällä ihon suhteen, meinaa vähän jopa kateeksi käydä. :D Ja hei mä oon aina miettinyt miksi iho täytyy kuoria. En oo siis koskaan kuorinut ihoani, mutta monien suosittelujen jälkeen olisi kiva kokeilla. Mistä sä yleensä ostat ne kasvojenkuorinta-aineet? :)

      Ja kiitos oikein paljon vinkistä! Mulla ei kyllä ole sellaisia rasvaisia paiseita ollenkaan, vaan ihonalaisia punaisia länttejä. Mulla on siis todella kuiva iho ja sieltä ihon alta näkyy sellaisia punaisia pieniä pisteitä. Haha, vaikea selittää. :D Mutta siis juuri tuon kuivan ihon vuoksi tarvitsisin sellaisia rasvoja, mitkä kosteuttaa ihoa kunnolla. :)

      Poista
    2. Ihonkuorinta puhdistaa ihoa vielä syvemmin kuin normaalit puhdistusaineet, tyhjentäen myös ihohuokosia. Tämäkin siis auttaa epäpuhtauksien syntyyn plus ihosta tulee pehmeä kuin vauvan pylly :) lisäksi se auttaa kuivaihoisella poistamaan sitä kuivaa ja "hilseilevää/irtoilevaa" kerrosta, jolloin se kuivuus ei näy meikin alta välttämättä niin hyvin.

      Ostan kuorintavoiteet ihan jostain marketista. Viimeisin taitaa olla Tarjoustalosta. Tolla Freeman merkillä on ainakin sellanen Persikka-kuorintavoide oranssissa tuubissa jonka oon todennu tosi hyväks. Se on siis samaa sarjaa kuin toi aikasemmin mainitsemani ananaskuorinta. Muutahan ihon kuorintaan ei tarvitse. Tökötti vaan pyöritellään naamaan ja pestään pois :)

      Poista
    3. Kiitti tiedosta! Oonkin aina ihmetellyt, että minkä takia ihmiset ylipäätään edes kuorii ihoa. :D Nyt selvisi sekin. Pitääkin käydä joku päivä töiden jälkeen etsimässä sitä kuorinta-ainetta. :) Ja kuulostaa kyllä todella yksinkertaiselle tuo kasvojen kuorinta! Sillä voi varmaan samalla pestä myös meikit pois? :)

      Poista
    4. Se on todella helppo homma, vähän kun kasvoja pesis. Silmämeikkii ei kannata koittaa pestä tolla, siin on kato niit pienii rakei niin ku josai saippuois ja mulla meni niit silmiin, voin kertoa että kirveli :D mutta mä kuorin nassun usein ennen meikkausta. Se antaa tasasemman pohjankin. Eikä kannata varmaan ihan jokapäivä kuoria, vaan sillai kerran pari viikossa. En tiedä voiko tapahtua mitään kamalaa mutta kuvittelisin, että se hoitaa sitten jo liikaa tai jotain ? :D mut ehdottomasti kannattaa alkaa käyttämään, tuut rakastumaan totaalisesti !

      Poista
    5. Pakko kyllä kokeilla, kuulostaa nimittäin niin hyvältä! :) Ja kiitos paljon noista kaikista vinkeistä, niistä oli apua! Mulla onkin silmämeikille ihan oma puhdistusaine, joten tuota kuorintaa käyttäisin ihan vaan kasvoille. :)

      Poista