keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Matkalla Prahaan

Perillä ollaan! Saavuttiin toissayönä tänne Prahaan ja meillä on nyt siis yksi päivä lomaa takana. Jo yhden päivän perusteella tää kaupunki vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Paljon kauniita rakennuksia ja nähtävyyksiä, ulkoterasseja, hyvät shoppailumahdollisuudet ja mielettömän hyvää ruokaa. Ainut miinus on se, ettei tavallista ruokakauppaa meinaa löytyä mistään. Pieniä marketteja on ympäri kaupunkia, mutta niissä myydään lähinnä vain juomista ja makeisia. Meidän ensimmäinen päivä menikin kokonaan ulkona syödessä. Suurin osa rahoistakin on jo tuhlattu, kun ollaan jouduttu syömään kalliisti ravintoloissa.

Hyvät ilmat on suosineet meitä ainakin tähän mennessä, ja säätiedotusten mukaan koko loppuviikolla pitäisi olla lämmintä ja aurinkoista. Kunhan ei sada, niin kaikki on hyvin! :D

IMG_3288 – kopio IMG_3281 – kopio IMG_3278 – kopio IMG_3290 IMG_3292 – kopio IMG_3296 IMG_3307 IMG_3314 IMG_3329

Lentomatka Prahaan kesti vain päälle pari tuntia ja se menikin nopeasti nukkuessa ja jutellessa Teemun kanssa. Mä tykkään kaikista eniten noista Norwegianin lennoista, sillä niissä on ilmainen wifi ja nuo näytöt, joista tulee välillä jotain ohjelmia. Saksaan Lufthansalla lentäessä meinaa kuolla tylsyyteen!

IMG_3344 IMG_3339 IMG_3340 IMG_3356

Parin tunnin kadonneen matkalaukun ja taksien kanssa sähläämisen jälkeen päästiin vihdoin hotellille. Oltiin tosiaan jo niin väsyneitä, että käytiin nopeasti hotellin lähellä sijaitsevassa mäkkärissä syömässä ja sen jälkeen suoraan nukkumaan.

Meidän hotelli sijaitsee suht lähellä keskustaa. Tästä kävelee ehkä 15 minuuttia keskustaan ja matkalla sinne pääsee ihailemaan kauniita vanhoja rakennuksia. Mä oon aina pitänyt Helsinkiä kauniina kaupunkina vanhojen rakennusten takia, mutta Praha menee kyllä 100-0 Helsingin edelle! Tänne on päästävä vielä joskus uudestaan! Jos sieltä lukijoista muuten löytyy Prahassa käyneitä, niin ehdotelkaa ihmeessä sellaisia paikkoja, joissa turistin kannattaa ehdottomasti käydä. Eilen kierrettiin koko vanha kaupunki läpi ja huomenna suunnataan Vltava-joen toiselle puolelle. Kohta me ajateltiin lähteä keskustaan syömään ja kiertelemään muutamia paikkoja läpi, sillä illalla me suunnataan Lucerna Music Bariin parin bändin keikalle. Ihana ilta tiedossa!

Palaillaan!

1. Oiii kuulostaa ihanalta<3 Hyvää reissua sinne :) Praha on kuulema aaaivan ihana kaupunki. Kyllä käy ihan kateeksi kun itse ei pääse koko kesänä lähtemään mihinkään ulkomaille.. Ja kauniita kuvia sinusta!! Sama kamera kun mulla;)

1. Kiitos paljon! :) ♥ Tää on kyllä jo näiden parin päivän perusteella aivan ihana kaupunki! Harmittaa jo nyt, kun perjantaina pitäisi lähteä takaisin Suomeen. :( Mulla tää kesä on ollut sellainen matkailun kesä, kun on tullut käytyä jo kolmesti ulkomailla. En oo varmaan koskaan matkustanut näin paljon näin lyhyen ajan sisällä. :D Mutta on sulla vielä aikaa kiertää vaikka missä ulkomailla! :)

2. Vähän on ankeen näkönen hotellihuone, mut onneks niit lomia ei siel vietetä! :D Ihanii kuvii miten saat suomen lentokentänkin näyttämään niin upealta paikalta! Ja hei pakko sanoo viel, ihanaa matkaa :) Ja ja ja muuten itekki muuttelen stadiinpäin syksyn aikana serkun kanssa niin sielä kun tulee oltua eikä kaikkii kavereit enää nää nii meki voiaa joskus kehittää jotain aivan varmasti... ite oon muuttamas ihan keskustaan kamppi-töölö-punavuori akselille.. :D

1. Haha, oikeessa oot! Kokolattiamatot, kaksiväriset seinät ja vuotava suihku... :D Mutta kyllä täällä pitkän päivän päätteksi nukuttaa! :D Saitko töitä Helsingistä vai muutatko ihan muuten vaan? Mä aion nimittäin heti tän matkan jälkeen ruveta etsimään töitä sieltä! :) Mekin ollaan mietitty ihan siihen keskustaan muuttoa. Punavuoreen tuskin on varaa, mutta kunhan siihen keskustaan pääsee. Suhun ois kyllä mukava tutustua muutenkin kuin tällaisen "blogikaveruuden" merkeissä! :)

3. Meillä on muuten samanvärinen matkalaukku! Muistan kun kävin ostamassa sen ja äiti oli vieressä ihan kauhuissaan, että kai mie nyt mustan otan. Juu ei, haluun että erottuu siellä matkalaukkuhihnalla. Eikäs mieskään ole onneksi laittanut pahakseen mun värivalintaa.
    Mä en oo ikinä ollut Norwegian lennoilla. Aina vain Finnair. Mut kiva kuulla suositus johonkin muuhun kuin mitä itse käytetään :)

1. Haha! Pinkki on kyllä siitä hyvä, kun se erottuu siellä liukuhihnalla eikä tartte miettiä mikä on oma laukku. :D Sain tuon matkalaukun valmistujaislahjaksi Teemun porukoilta eikä väri ois voinu paremmin nappiin mennä! :D Ja kannattaa ehdottomasti lentää edes joskus Norwegianilla - halvat lennot ja koko lennon ajan on ilmainen wifi käytettävissä! :)

4. Oii ihanaa matkaa teille ♥ Sullon kiva asu tuossa yhdessä kuvassa :-) Mieki haluaisin niiiin vaikka tuonne :-D

1. Voi kiitos! <3 Haha, mäkin haluaisin jo takaisin tuonne... :D

5. Pitäkää oikeen hauska matka! :) <3

1. Pidettiin kyllä aivan ihana loma! <3 Nyt vaan masentaa vähän olla kotona.. :(

6. Oi että! Ihanaa reissua teille! Mä en ole Prahassa käynyt, mutta kuullut paljon kehuja siitä :)

Erika

1. Kiitos paljon! :) Praha oli kyllä uskomattoman kaunis kaupunki! Mun mielestä ehkä jopa Pariisia ja Barcelonaakin kauniimpi. :) Kannattaa ehdottomasti käydä siellä joskus! :)