sunnuntai 27. marraskuuta 2016

Viimeiset päivät Miamissa

Karibian risteilyn jälkeen ehdittiin viettää Miamissa vielä 2,5 kokonaista päivää ennen paluulentoa kylmään Suomeen. Meillä oli aika kiireinen aikataulu, kun oikeasti meillä olisi pitänyt olla 3 kokonaista päivää käytössä. Hurrikaanin takia jouduttiin kuitenkin olemaan laivassa yksi ylimääinen päivä, mutta onneksi päästiin sentään sen yhden päivän jälkeen jo takaisin. Missattiin kuitenkin kalliista hotellista ensimmäinen yö, joka oli maksettu tietenkin jo etukäteen. Eniten harmitti se, kun meillä olisi ollut vielä paljon suunnitelmia loppulomalle.

Onneksi ehdittiin sentään olla tuo 2,5 päivää, niin päästiin toteuttamaan edes ne tärkeimmät suunnitelmat eli shoppailu sekä Downtownissa ja Lincoln Roadilla käyminen. Miamissa sitä aikaa oikeasti menee ja seuraavalla kerralla ollaankin fiksumpia ja varataan matka pidemmäksi aikaa!

1-IMG_3413 1-IMG_3416 1-IMG_3423 1-IMG_3489 1-IMG_3518 1-IMG_3523

Heti Miamiin risteilyltä saavuttua suunnattiin hotellille ja ruvettiin laittautumaan iltaa varten. Meillä oli nimittäin tapaaminen sovittuna sille illalle mun nettitutun ja hänen kavereidensa kanssa. Laittautumisen jälkeen lähdettiin taksilla kohti Downtownia ja Baysidea. Kierreltiin siellä hetki ja sitten lähdettiin tapaamaan sitä mun nettituttua. Vietettiin koko ilta Downtownissa. Käytiin syömässä ja sen jälkeen mentiin vielä muutamille drinkeille terassille. Mun nettituttu kavereineen oli jo toista kertaa Miamissa, joten kuultiin paljon vinkkejä mitä kannattaa vielä tehdä. He myös tiesivät pari hyvää ruokapaikkaa, joita suosittelivat meille. Oli oikein mukava ilta!

Meidän hotellihuone oli ihan mieletön. En oo koskaan yöpynyt noin hienossa hotellissa. Pari kaveria sanoivat ennen matkaa, että ollaan hulluja kun otetaan noin kallis hotelli muutaman yön takia. Mutta kerran kun lähtee noin kauas, niin on lupa hemmotella vähän itseään! Eipähän tarvinnut heti ensitöikseen kurkata sängyn alle onko siellä mitään ötököitä. :D

1-IMG_3433 1-IMG_3436 1-IMG_3443 1-IMG_3499 1-IMG_3487

Miami oli varsinkin illan hämärtyessä todella upea. Taivas oli vaaleanpunainen, palmut havisivat lämpimässä tuulessa ja kaupungin valot syttyivät kaikkialle. Silloin Miami oikeastaan heräsi vasta eloon. Varsinkin aamut ja päivät oli aika hiljaisia. Ihmiset olivat ehkä nukkumassa tai rannalla, joten kaikkialla oli todella hiljaista. Illalla saikin sitten etsimällä etsiä vapaata paikkaa terasseilta ja väistellä ihmisiä kaduilla. Se olikin niin mahtavaa, kun löysi vapaan pöydän terassilta ja pääsi istahtamaan rankan päivän jälkeen siemailemaan kylmää drinkkiä. Samalla oli kiva katsella toinen toistaan upeampia autoja ja miettiä millaista olisi asua siellä ja ajella ökyautolla.

1-IMG_3469 1-IMG_3476

Ja mitäpä Miamissa käyminen olisikaan ilman shoppailua! Oltiin jo matkan varaushetkestä lähtien suunniteltu, että Miamissa ei sitten säästellä rahaa shoppailun suhteen. Meinasin tulla hulluksi, kun pääsin omin silmin näkemään miten halpaa siellä onkaan. Kaikki Suomessa myytävät merkkituotteet oli reilusti yli puolet halvempia! Esimerkkinä Hilfigerin naisten neule, joka maksaa Stockalla muistaakseni 100 euroa ja Miamista sen sai päälle 20 eurolla. Siis samanhintainen kuin joku H&M:n perusneule! Ei tarvinnut kauaa miettiä suunnataanko H&M:lle vai merkkiliikkeisiin shoppailemaan.

Koko toinen päivä vietettiinkin onnellisesti Dolphin Mallissa shoppaillen. Hypättiin 9 aamulla shuttlen kyytiin, joka vei meidät suoraan ostarin eteen ja lähdettiin sieltä vasta kuudelta illalla. Ja ajatelkaa, aika meinasi loppua kesken. Muutama liike jäi kokonaan käymättä läpi. Suosittelen muuten käyttämään noita hotellien shuttlekyytejä noille ostareille mennessä, sillä kuskilta saa sellaisen alennusvihkon, jossa on kaikenlaisia lisäalennuksia noihin merkkiliikkeisiin. Esimerkiksi mä sain Hilfigerin liikkeestä shoppaillessa 61 euron alennuksen sillä passilla. Ja jos Calvin Kleinin liikkeestä osti yli 200 dollarilla, sai 20% alennusta loppusummasta. Näitä alennuksia oli lähes jokaiseen merkkiliikkeeseen. Kiinnostaisiko teitä muuten nähdä mun shoppailut vaikkapa videolla? Nyt mulla jopa olisi jotain esiteltävää, kun tuolta tuli tosiaan osteltua niin paljon kaikkea.

1-IMG_3531 1-IMG_35244 1-IMG_3547 1-IMG_3548 1-IMG_3557

Viimeisenä päivänä ei ehditty hirveästi enää tekemään mitään, sillä meidän lento lähti jo illalla. Käytiin syömässä aamiainen Ocean Drivella jollain terassilla ja sen jälkeen lähdettiin käymään Lincoln Roadilla. Luulin Lincoln Roadia sellaiseksi pieneksi ja vähän tylsäksi kaduksi, mutta se osoittautuikin ihanaksi paikaksi. Paljon terasseja ja ravintoloita, kauppoja ja tietenkin ihania palmuja. Käytiin tekemässä viimeiset pienet shoppailut H&M:llä ja yllätyttiin, kun siellä oli vartijat ovella. Vartijoita oli myös myymälän puolella ja niillä oli radiopuhelimet joilla soittelivat toisilleen. Ja sovituskoppiin mennessä piti ottaa se lappu, jossa lukee tuotteiden määrä. Jotenkin hassua, kun Suomessa H&M on sellainen halpisliike. :D

Tää olikin nyt sitten viimeinen matkapostaus Miamista. Harmi, kun tykkään tehdä näitä matkapostauksia kaikista eniten. Talvilomalla meillä on kuitenkin tarkoituksena lähteä ehkä Lontooseen, niin sitten pääsen taas kirjoittelemaan näitä! Tuli muuten tuosta Lontoosta mieleen, että meille kävi aika hauska juttu muutama päivä sitten. Selailtiin molemmat poikaystävän kanssa omista kännyköistämme joululahjoja toisillemme ja olin jo ostamassa Lontoon matkaa, kun poikaystävä kurkkasi ja huomasi Norwegianin sivut. Se sitten päätti kysyä suoraan, että etkai osta mulle Lontoon matkaa. Pakkohan mun oli myöntää, kun yllätys oli muutenkin mennyt jo pilalle. Kävi ilmi, että poikaystäväkin oli katsonut edellisenä päivänä mulle Lontoon matkaa joululahjaksi, mutta ei ollut vielä uskaltanut varata, kun ei tiedä talvilomien ajankohtia. Onneksi saatiin tietää aikeistamme, koska muuten meillä olisi ollut kaksi Lontoon matkaa helmikuulle ja huonolla tuurilla vieläpä samalle ajankohdalle! :D

Nyt lopettelen kuitenkin tähän, etten innostu taas kirjoittelemaan liikaa. Nyt kun oon innostunut taas postailemaan, niin heitelkää mulle joitain postaustoiveita. Mulla on aika paljon vapaata ennen joulua, niin ehdin toteuttelemaan niitä hyvin. Palaillaan!

1. Ihanaa ihanaa ihanaa! Nyt on parina viime vuonna ollut Miami-matkojen hinnat todella alhaalla, on kaksi kaveria käynyt siellä tekemässä reissua. Itsekin haaveilen kyllä reissusta jenkkeihin ja nää kuvat vaan kasvattaa tätä mun rahattoman ihmisen matkustusintoa.. Shoppailukuvasi on hulvaton!

Jouluksi juuri semmosia postauksia, että mitä toivoisit lahjaksi, ehkä kuvia vanhasta lapsuuden/teini-iän joulusta ja siitä että miten joulun merkitys on kasvanut aikuistumisen myötä esimerkiksi?

1. Mäkin oon huomannut saman! Ja hinnat laskee muutenkin jatkuvasti. Ei tartte enää kyllä paljoa maksaa, että pääsee ulkomaille :) Kyllä säkin kuule vielä pääset jenkkeihin! Mäkin odotin ensimmäistä matkaa tosi kauan ja nyt vihdoin pääsin!

Hyviä ideoita! Jotain jouluaiheista tekisi mieli postata, kun joulu on ainakin mulle tärkeä juhla :)

2. Siis vau miten upee paikka!<3 Pitää vielä jokunen hetki oottaa, että pääsee itsekkin vieraileen Miamiin poikaystävän kanssa :')

♥ http://jeannays.blogspot.fi/

1. Miami oli kyllä ihana <3 Mutta eikös se niin mene, että pitkän odotuksen jälkeen asiat tuntuu vielä kivemmilta? Ainakin mun kohdalla pitää paikkaansa, olipa kyse mistä vaan :)

3. No voi hyvänen aika. Ei tarvii mennä kun mihin tahansa vähän isompaan kaupunkiin ihan täällä meillä Euroopassa ja vartijat seisoo kauppojen ovilla. Halpaketju se H&M on silti. Välillä tuo sun junttius on vähän huvittavaa.

1. Jaa, en oo ainakaan itse huomannut koskaan aiemmin vartijoita H&M:llä. Toisaalta H&M:llä käyminen ei kyllä kuulukaan niihin tärkeimpiin asioihin, mitä haluan ulkomailla nähdä. :) Mutta en ymmärrä mistä revit tuon, että pidän H&M:ää jonain kalliinakin ketjuna? Halpisketju se on kaikkialla. Pointti oli se, että H&M on halpis, mutta myös esim. Tommy Hilfiger ja Calvin Klein on halpiksia Jenkeissä.

2. Itsehän totesit, että "hassua, kun H&M on Suomessa sellainen halpisliike". Mikä se sitten muualla on, jos ei halpis?! Jos kirjoitat mitä sattuu, niin toki lukijasi siihen kommentoivat.

3. Muotoilin ehkä vähän väärin, mutta pääpointti oli se, että H&M ja esim Hilfiger on samalla tasolla Jenkeissä. Suomessa niiden välinen ero taas on huomattava. Eikä Hilfigerin liikkeessä ollu vartijoita, toisin kuin H&M:llä. Sen takia kirjoitin niin. Väsyneenä en kuitenkaan jaksanut kirjoittaa mitään selitystä tuolle lauseelle, kun ajattelin ettei kukaan siihen takerru. :D

4. Ehdottomasti ostospostauksia! Ja kun pyysit ehdotuksia niin miten olis joku postaus sun poikaystävästä? Olette kuitenkin ilmeisesti jo jonkin aikaa seurustelleet ja hän isossa osassa sun elämässä, niin olisi kiva jos kuulisi hänestä/teistä vähän enemmän - vaikka esim. postaus "teidän tarinasta" vois olla jeba. Sit my day -postaukset kanssa on tosi kivoja, ja yleensä sellaiset postaukset mis kerrot sun normielämästä, sellaiset mitä teit useinkin muutama vuosi takaperin!

1. Vitsi kun pääsisin kuvaamaan jo ostosvideon! Kännykässä ei oo tällä hetkellä tilaa, niin tarviisin joku päivä poikaystävän kännykkää lainaan siihen hommaan. :D Mutta teen heti kun on mahdollisuus. :)

Muuten voisin tehdäkin postauksen poikaystävästä, mutta meidän tapaaminen ei ollut kovin erikoinen. Ei ollut mitään romanttista alkua, haha. :D Ehkä mieluummin joku kysymyspostauksen tyylinen, jossa vastailen lukijoiden kysymyksiin. :)

My Daytä oon tässä pari päivää jo suunnitellut, mutta mun päivät on olleet aika tylsiä. Töitä ja netflixiä. Jonain viikonloppuna voisi onnistuakin, kun on vapaata. :) Ehkä tänä viikonloppuna, kun mulla on tiedossa kivoja suunnitelmia!

5. Tommy ja Calvin on halvempia siellä on nämä tuotteet ovat Amerikkalaisia. Louis Vuitton on halvempi, kun se ostaa Euroopasta koska se brändi tulee sieltä jos taas ostaa sen Jenkeistä se on kalliimpi.

1. Totta! Esim. Dubaissa Vuittonin tuotteet oli aika paljonkin kalliimpia kuin Euroopassa. :)