keskiviikko 23. joulukuuta 2015

First day in Dubai

Kotiuduin Dubaista noin kolme viikkoa sitten ja pahimman matkan jälkeisen masennuksen hälvennyttyä on hyvä aika palata muistelemaan mennyttä matkaa. Dubai oli mahtava. Dubai tosiaan oli superlatiivien kaupunki eikä sitä suotta kehuta. Itseasiassa ihastuin Dubaihin niin paljon, että lupasin itselleni lähteväni sinne ihan tässä lähivuosina uudestaan. Yhdenkään aiemman ulkomaanmatkan kohdalla ei ole tullut sellaista tunnetta, että tänne on aivan pakko palata uudestaan. Dubaissa on jokaiselle jotakin. Rantalomista tykkääville on useampikin suuri hiekkaranta, shoppailulomaa kaipaaville Dubai on suorastaan paratiisi sekä tällaisille hulluille turisteille kuten minä, jotka tykkäävät kierrellä jokaisen mahdollisen nähtävyyden läpi, Dubai oli myös ehdoton lomakohde. Ja mä kun satun tykkäämään noista kaikista, niin täydellinen loma oli taattu!

Alunperin idea Dubaista lähti siitä, kun katselin talvelle ulkomaanmatkaa lämpimiin kohteisiin eikä sopivaa meinannut millään löytyä. Kanariansaaret on jo nähty, Thaimaa vaikuttaa mun makuun hieman tylsältä ja siinä ne vaihtoehdot melkein sitten olikin. Suomesta pääsee talvisin hyvin harvoihin kohteisiin suht pienellä budjetilla. Unohdin pakettimatkat ja törmäsin sattumalta Googlen kautta artikkeliin, jossa kerrottiin Norwegianin aloittavan marraskuussa suorat lennot Dubaihin ja siitä se idea sitten lähtikin. Löysin mielettömän edulliset lennot ja heti seuraavana päivänä menin kysymään pomolta saisinko palkatonta lomaa juuri sille ajankohdalle. Laitoin lennot samantien varaukseen ja onnistuin nappaamaan edullisen, mutta samalla myös erittäin hyvän hotellin. Monet kyselivät matkan varattuani, että miten mulla on varaa lähteä kalliiseen Dubaihin. Halvin pakettimatka Dubaihin oli 900 euroa ja mun omatoimimatkani maksoi lentoineen ja hotelleineen vain 440 euroa. Suosittelen siis ehdottomasti varaamaan lennot ja hotellin erikseen!

1-IMG_0258a 1-IMG_0266 1-IMG_0282 1-IMG_0290a

Meillä oli 62 neliöinen huoneisto keskustasta, aivan Burj Khalifan läheltä. Kuten ensimmäisessä kuvassa näkyy, Burj Khalifa näkyi meidän hotellin altaalta. Dubaista olisi saanut todella edulliseen hintaan altaattomia hotelleja, mutta mulle oli tärkeää päästä pitkästä aikaa nauttimaan myös auringonotosta, kun rantaan olisi kuitenkin ollut melko pitkä matka. Loppujenlopuksi käytiin vain kerran altaalla, sillä mulla oli hirveä hätä ehtiä kiertää joka ikinen nähtävyys läpi. Aikaa ei missään tapauksessa saanut tuhlata altaalla makoilemalla! :D

Välimatkat eri paikkojen välillä Dubaissa oli pitkiä, joten liikkuminen tapahtui edullisilla takseilla. Oikeastaan kaikki muu oli kallista paitsi taksilla liikkuminen. Meidän hotellilta pääsi muutamalla eurolla n. 5 kilometrin matkan ja viimeisenä päivänä ajettiin taksilla yhteensä yli 50 kilometrin matka Marinasta hotellille ja hotellilta suoraan samalla taksilla lentokentälle, joka maksoi vain n. 30 euroa!

1-IMG_0354 1-IMG_0359 1-IMG_0325 1-IMG_0308

Ensimmäinen päivä meni oikeastaan Dubain eri alueisiin tutustuessa karttaa apuna käyttäen. Suunniteltiin missä käydään loman aikana ja makoiltiin altaalla. Iltapäivällä lähdettiin käymään meidän hotellin ilmaisella bussikyydillä Dubai Mallissa eli maailman suurimmassa ostoskeskuksessa. Vaikka sieltä ei ostaisikaan mitään, niin se on omanlainen nähtävyytensä kuitenkin. Dubai Mallissa on yhteensä 1200 myymälää, viiden tähden hotelli, akvaario ja luistinrata. Tuollaiset ostoskeskukset on valitettavasti mun makuun aivan liian suuria enkä sen takia jaksanut käydä kuin kahdessa liikkeessä pyörimässä. Kaiken lisäksi onnistuttiin eksymään vähintään viidesti tuon illan aikana, joten turhauduttuamme lähdettiin suosiolla ravintolan kautta hotellille lepäilemään seuraavaa päivää ajatellen.

Mulla on ihan mieletön määrä kuvia Dubaista, joten nää postaukset ei ole todellakaan jäämässä tähän yhteen 8 kuvan postaukseen. Tähän alkuun oli mun mielestä hyvä kertoa yleisesti Dubaista, kun niitä kysymyksiä olisi kuitenkin tullut. Jos teillä tulee mieleen vielä jotain kysyttävää mitä en muistanut mainita tässä postauksessa, niin niitä saa laittaa tulemaan. Vastailen mielelläni! Palaillaan heti joulun jälkeen uudestaan näiden parissa!

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille!

1. Jes, olipas mahtavaa päästä taas ihastelemaan sun upeita matkakuvia!

Aivan ihanaa joulua sulle <3

Erika

1. Voi miten ihana kuulla! Lisää on luvassa heti joulun jälkeen. :)

Ihanaa joulua myös sinne! <3

2. Ihana oli huomata sulta uus postaus! Ay että, mahtavaa oli päästä lukemaan myös Dubaista. On nää matkapostaukset vaan parhautta, en malta odottaa lisää:3 Hyvää joulua sinne ♥

1. Mä niin tykkään lukea ja tehdä matkapostauksia, nää on niin parhaita! :) Ihanaa ja rauhallista joulua myös sinne! <3