keskiviikko 27. elokuuta 2014

Syyskuulumisia

Näiden sateisten ilmojen aikana en oo hirveämmin viihtynyt ulkona vaan pysytellyt visusti sisätiloissa, minkä takia postattavaakaan ei ole kertynyt. Sen takia oon yrittänyt tehdä vähän erikoisempia postauksia pelkkien kuulumisten rinnalle. Nyt ajattelin kuitenkin pitkästä aikaa kertoa vähän tämänhetkisiä kuulumisiani, sillä edellisestä kerrasta on ehtinyt vierähtää jo hetki. Mitä mulle siis kuuluu? Oon edelleen työttömänä kotona, mikä on alkanut jo todenteolla ärsyttämään. Onhan se tietenkin mukava nähdä ystäviä nyt kun on aikaa, mutta mä en oo vaan tottunut tällaiseen. Päätin maanantaina, että nyt tää kotona tyhjänpanttina istuminen saa riittää ja laitoin 4 työhakemusta menemään Helsingin vaatekauppoihin. Nyt vaan toivotaan parasta työpaikan löytymisen suhteen, sillä tästä mä oon haaveillut jo monta vuotta! En oikeasti malta odottaa, että pääsen aloittamaan alusta uudella paikkakunnalla ja toteuttamaan omaa unelmaani. Päästä vihdoin työelämään ja edistyä elämässäni. Siitä mä oon haaveillut!

Nyt kun mulla on ollut työttömyyden vuoksi vähän liikaakin aikaa, niin oon ajatellut hirveästi tulevaisuuttani. Haluanko mä jäädä työelämään vai haenko ensi keväänä opiskelemaan? Helsingissä asuessa tuskin on varaa opiskella, joten jouduttaisiin muuttamaan taas takaisin pienemmälle paikkakunnalle. Ollaan ajateltu sellaista vaihtoehtoa, että ensin asutaan useampi vuosi Helsingissä ja käydään molemmat töissä saadaksemme vähän säästöjä, ja sitten myöhemmin molemmat yritetään päästä samoihin aikoihin opiskelemaan esimerkiksi Jyväskylään. Meillä molemmilla on siis haaveena kouluttautua lisää pelkän ammattitutkinnon lisäksi. Kaikki olisi niin helppoa, jos voittaisi vaikka lotossa! :D

IMG_4599 IMG_4598 IMG_4603 IMG_4594

Käytiin viikonloppuna nopeasti sateen lakattua nappaamassa ensimmäiset syksyiset asukuvat. Mä rakastan kaikista eniten syyspukeutumista - on niin ihana vetää päälle suuri takki ja lämmin villahuivi. Oon muutenkin oppinut nykyään tykkäämään syksystä. Ennen se oli masentavaa aikaa, mutta varsinkin näiden parin sateisen viikon aikana on ollut ihana linnoittautua sohvalle katsomaan sarjoja sateen ropistessa ikkunaa vasten. Syksyssä on se tietty ihana tunnelma, kun poltellaan kynttilöitä ja ulkona sataa vettä.

Kuka muu on tykästynyt syksyyn? Ja mitä piditte asusta?

8 kommenttia:

  1. Mullakin on niiin kokemusta tuosta työttömänä olosta.. :D Mulla meinas oikeesti levitä pää ja turhauduin ihan täysin, kun tuntu et elämässä ei tapahdu mitään ja kaikki muut käy koulussa ja töissä ja vaikka missä, mut ite vaan istuu kotona (kun ei työttömänä oo rahaa tehä mitään muutakaan) :D Onneks kuitenkin sain sit vihdoin töitä ahkeran työnhaun ansiosta. Toivottavasti sullakin tärppää töiden suhteen mahdollisimman pian! Pitää olla vaan ahkera ja kärsivällinen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo muakin alkaa jo turhauttaa tää kotona istuminen! En vaan jaksa enää! :D Ärsyttää kun täältä Varkaudesta ei oo vielä näiden 3 kuukaudenkaan aikana löytynyt töitä.. Sen takia laitoinkin nyt useemman hakemuksen Helsinkiin, jospa sieltä nyt tärppäis. :D Ja tosi hyvä, että sä oot sentään saanu töitä! :)

      Poista
  2. Toivottavasti sulle irtoaa joku noista työpaikoista! Minäkin oon joskus vaatekauppoihin yrittänyt päästä ja kävinkin H&M:n liikkeessä haastattelussa vuosi sitten. Ei paikka irronnut, oli nimittäin mielettömän paljon hakijoita.
    Mä odotan että tulee kunnon ruska! Pääsee kuvailee kauniita maisemia ja asukuviin tulee ihan erilaista tunnelmaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo noihin vaatekauppoihin taitaa olla aika paljon hakijoita jo pelkästään senkin takia, kun merkonomeja valmistuu vuosittain ihan hirveä määrä. Ja monet lukiolaiset vie valitettavasti meidän merkonomien hommat, ainakin täälläpäin Suomea. :( Mutta nyt pitää vaan toivoa, että mulle edes jostain työpaikka irtoaisi. :)

      Mäkin odotan niitä kauniita värikkäitä lehtiä! Syksy on vaan jotenkin niin tunnelmallista aikaa. :)

      Poista
  3. Kyllä käy ihan kateeksi kun sinulla on mahdollisuus päästä Helsinkiin ihan uusia asioita toteuttamaan! (olen tainnut sanoa jo aikasemminkin :D ) Oii sinne jonnekin kivaan vaateliikkeeseen ♥ Ihanaa. Tosi kauniit asukuvat! Tyylikkäänä olet ollut liikenteessä:) Tuo jakku & huivi -yhdistelmä<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi sinua, ihan suotta kadehdit! :D Mutta oon kyllä kieltämättä aika innoissani muutosta, kun nyt on koulut täällä Varkaudessa käyty ja ollaan molemmat Teemun kanssa jo pitkään tätä suunniteltu, niin pitäähän sitä vielä nuorena toteuttaa unelmiaan. Eipähän sitten vanhempana ala harmittaa, että ollaan jäätetty tällainen tilaisuus käyttämättä. :D Ja kiitos paljon ihana! ♥

      Poista
  4. Syksy on kyllä kiva vuodenaika, mutta sen alkuinnostuksen jälkeen alkaa pimeys ja märkä ilma tökkimään. Kuitenkin on kiva kuuman kesän jälkeen mukava pukeutua isoihin neuleisiin ja polttaa kotona kynttilöitä! :)
    Ihana asu, ja oot kyllä kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo nimenomaan kesän jälkeen ihanaa vaihtelua pukeutua vähän lämpimämmin ja poltella kynttilöitä. :) Ne räntäsateet ja kylmät ilmat saisivat mun puolesta jäädä välistä. Talvesta puhumattakaan. :D

      Ja kiitos oikein paljon! :)

      Poista